כתיבה שיווקית - הוראות עבודה

 

מאמר זה מוקדש לכל העוסקים בתחום של כתיבה שיווקית, כמובן שמדובר על אנשים חדשים אשר זו להם דריכת רגל ראשונה בתחום של כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית הוא אמנם לא תחום חדש לחלוטין הכירו את התחום במושגים של יחסי ציבור, כתבות תדמית, קופירייטינג ועוד אבל כיום, עם התפתחות התקשורת האלקטרונית וריבוי התחרות המסחרית המקומית והבינלאומית, חברות וארגונים מכל סוג שהוא מודעות לתחרות והן מתחרות זו בזו על ליבם של הצרכנים באמצעות כתיבה שיווקית.

 

כתיבה שיווקית - דרך לתפוס את קהל היעד:

כתיבה שיווקית היא הדרך האסטטית הנכונה ביותר לתפוס את הלקוחות הפוטנציאליים. במקום להעמיד שורת טלפנים שיתקשרו לבתים פרטיים וינסו למכור להם מוצרים או שירותים, שיחות יקרות אשר רובן מסתיימות בניתוק כי הן מתבצעות (תמיד) בשעות הלא נכונות מבחינת הצרכן ובעיקר - מאחר והוא לא מרגיש מוכן... כתיבה שיווקית באה גם להחליף את נציגי המכירות בשטח ואת עובדי חברת קידום אירועים (אנשים שמטנפלים עליכם בסופר מארקט ומציעים לכם לטעים דבר מה שממש לא מתחשק לכם ובטח שלא באותו רגע כשאתם ממהרים...). כתיבה שיווקית נועדה לתפוס את הצרכן כשלו (לצרכן) יש זמן! כשלצרכן יש סבלנות. כשהוא מחליט לשבת ולקרוא מידע באתר שלכם או לעיין בחוברת. הסיכוי שהוא יגיב למסרים השיווקיים המועברים אליו באמצעות כתיבה שיווקית בצורה הזאת הם פשוט גדולים יותר ובהרבה.


כתיבה שיווקית - דרך להניע את קהל היעד לפעולה:

כתיבה שיווקית היא שונה מהעברת מסר לקהל היעד באמצעות מודעת עיתון או פרסומת טלויזיה ועוד. בעוד המדיות השיווקיות האחרות מאפשרות לכם להעביר מסר מהיר של כדאי לך לקנות את המוצר או כדאי לך להיות חבר במועדון... אין להם לאן להמשיך חוץ מלקוות שהלקוח מיוזמתו יגיע להשלמת המכירה. כאשר מדובר על כתיבה שיווקית, בין אם זה באמצעות ניוזלטרים, חוברות מקצועיות, חומר שיווקי בעמוד הבית וכו' - כתיבה שיווקית היא כתיבה שלא רק יוצרת קשר והזדהות, לא רק יוצר עניין וסקרנות אלא היא מובילה את הלקוח הפוטנציאלי עד למימוש החשק - כלומר כתיבה שיווקית נותנת לו את הכלים לבצע הרשמה / רכישה / הצטרפות במידי. טקסטים שיווקיים טובים תמיד יסתיימו במסירת הדרך הקלה ביותר להרשם (מסירת טלפונים, הפנייה לאתר, פריסת כל הסניפים של החברה בארץ וכיו"ב) כך שהקורא המעוניין ידע בדיוק איך לבצע את העסקה במיידית.


כתיבה שיווקית - דרך לפתוח אפיקים חדשים לא רק ישירות מול לקוחות קצה אלא גם מול משקיעים ופרטנרים לשיתופי פעולה:

כתיבה שיווקית לא נועדה ישירות ללקוחות הקצה הפרטיים אם כי זו בהחלט בבסיס הפעילות השיווקית האופטימלית. כתיבה שיווקית נועדה אף לסייע לחברות וארגונים בדרך אל לקוחות הקצה - כתיבה שיווקית נכונה יכולה לפתוח לחברה דלתות בקרבסוכנים, מפיצים, יבואנים שונים, חברות השקעה וכן חברות העוסקות בתחומי עיסוק משיקים ומחפשות שיתופי פעולה אסטרטגיים.