פרסום באינטרנט - האם כדאי לפנות למשרדי אינטראקטיב?

 

פרסום באינטרנט הפך להיותכל כך נפוץ עד שחברות רבות נוסדו במטרה לטפל אך ורק בתחום של פרסום באינטרנט. אז אם אתם שואלים את עצמכם אולי כדאי לפנות לחברת פרסום באינטרנט במקום למשרד פרסום רגיל - התשובה היא מורכבת.

 

משרדי פרסום באינטרנט הם כולם חדשים (עובדים פחות מעשור) והם נוסדו במטרה לתתפתרונות פרסומיים יצירתיים, חדשים ומתקדמים באינטרנט. לעולם של פרסום באינטרנט יש חוקים משלו, כלים משלו, מגמות וטרנדים משלו ועוד. זה ענף בתוך ענף. עולם בתוך עולם. אבל האם באמת היה צורך בהקמת משרד פרסום באינטרנט המנותק? הרי משרדי פרסום מטפלים נאמנה בלקוחות מכל המגזרים כאשר הם מטפלים בתקציבי המדיות השונות: רדיו, טלויזיה, מודעות עיתון, שלטי חוצות ועוד. משרדי פרסום רגילים נתנו את המענה לכל הצרכים הפרסומיים של חברות מסחריות וכן של גופים ציבוריים ללא כל בעיה. משרדי פרסום רגילים עדיין מטפלים גם בנושא שלפרסום באינטרנט עבור לקוחות גדולים וחלק מהקמפיינים אף זוכים להצלחה לאפחותה מקמפיינים המנוהלים על ידי משרדי פרסום באינטרנט (אינטראקטיב) - אז האם באמת כדאי לפנות אל משרדי פרסום באינטרנט ואם כן - מתי ולמי בעיקר מומלץ לפנות לאינטראקטיב במקום למשרד פרסום רגיל?

 

היתרון שלמשרדי פרסום באינטרנט הוא יתרון מקצועי טכני אשר נוגע לאינטרנט. כאשר מדובר על פרסום באופן כללי יש שלבים של תכנון קמפיין - מציאת קונספט ייחודי, קריאייטיב, עיצוב ועוד. לאחר מכן יש את התהליך של התאמת הקמפיין לכל מדיה ומדיה (עיתונות, שילטי חוצות ועוד) וכמובן שבשנים האחרונות המדיות כוללות גם פרסום באינטרנט. חברת אינטראקטיב לא בהכרח מבטיחה לכם כי העבודה הראשונית על האסטרטגיה והקריאייטיב של הקמפיין תהיה טובה יותר. מה שכן מובטח לכם זה שניהול התקציב בתוך האינטרנט יעשה בצורה מקצועית יותר כי מי שמתמחה בענף פרסום באינטרנט יודע לאתר את האתרים הנכונים עבור קהל היעד, יודע בדיוק איך לבנות באנרים, כל כמה זמן צריך להחליף, איך צריך להראות עמוד נחיתה מושך ועוד.

 

יש כאן בחירה קשה בין שני גופים סופר מקצועיים והשאלה היא איזה סוג של מסע פרסום אתרם מתכננים. אם אתם מתכננים פרסום כללי מקיף, פרסום הנשען על תקציב של שש ספרות ויכלול ג'ינגלים לרדיו, שלטי חוצות, מודעות עיתונים, פרסומות טלויזיה וכן פרסום באינטרנט - כדאי לכם לפנות אל משרד פרסום גדול העוסק בכל תחומי הפרסום בכדי שהם יבנו לכם מערך פרסום אחיד. אם אתם בונים על פרסום מוצר או מותג בתקציב צנוע ביותר, כאשר המודל העסקי הבסיסי הוא פרסום באינטרנט - במקרה הזה בהחלט מומלת לפנות אל בחרת אינטראקטיב אשר מתמחה כאמור בערוצי פרסום באינטרנט ובאינטרנט בלבד. כאן אתם יודעים שתקבלו את הפתרון הנכון ביותר עבור האינטרנט.

 

חשוב לזכור כי יש כיום משרדי פרסום גדולים אשר להם חברות בת או מחלקות העוסקות בפרסום באינטרנט כך שהם יכולים להיות אופציה ראשונה של קמפיין משולב. לפרטים נוספים על פרסום באינטרנט הקשו את הצירוף "אינטראקטיב".